Blog – przepis na medialny sukces?

Szczepan Zawadzki
sierpień08/ 2020

Blog istnieją w polskiej przestrzeni internetowej od kilkunastu lat. Początkowo były one jedynie prywatnymi strefami do dzielenia się przemyśleniami, z czasem jednak okazało się, że pisanie bloga może być dochodowym zajęciem. Dzisiaj w Polsce działa kilkuset blogerów, którzy ze swojego bloga zrobili firmę, a z nazwiska – markę. Czy możliwe jest powielenie tego schematu i dzisiaj?

Własny blog: od czego zacząć?

Prowadzenie własnego bloga w celach zarobkowych powinno być planem takim samym, jak rozkręcenie firmy – mówią specjaliści od social media. Niezwykle istotne jest znalezienie dla siebie niszy i podjęcie tematyki, która nie była wcześniej poruszana lub też istnieje nią duże zainteresowanie. Poprzez proponowanie swoim czytelnikom wartościowych treści, filmów czy zdjęć stopniowo uda się nam zgromadzić wokół siebie grono odbiorców, którzy chętnie będą się dzielić naszymi materiałami z innymi. W ten sposób sami często dowiadujemy się o ciekawych treściach. Blog powinien być prowadzony regularnie – najlepszym na to sposobem jest przygotowywanie materiałów do publikacji na 1-2 miesiące do przodu, dzięki czemu unikniemy przestojów, braku weny. Niezwykle ważne jest także wchodzenie w interakcję z czytelnikami, ale i trzymanie kultury wypowiedzi osób komentujących.

Blog – kwestie techniczne

Aby nasz blog mógł poprawnie funkcjonować i gościć użytkowników konieczny jest hosting. Najwięcej blogów powstaje dzisiaj na platformie WordPress, a więc hosting WordPress będzie odpowiedni. Szukając hostingu przede wszystkim zwracajmy uwagę na kwestie techniczne: przestrzeń dyskową, transfer, uptime, jakość zabezpieczeń SSL, limity pamięci. Bardzo ważna jest także pomoc techniczna – możliwość skontaktowania się z administratorami pozwoli nam na uniknięcie większych problemów w czasie wykorzystywania hostingu.